رواية عشقت برائتها (كاملة جميع الفصول) بقلم زولة وحيدة

رواية عشقت برائتها (كاملة جميع الفصول) بقلم زولة وحيدة

رواية عشقت برائتها (كاملة جميع الفصول) بقلم زولة وحيدة

 


#عشقت_براءتها

#بارت1

في صباح يوم جديد

كيان فاقت  الصبح وقعدت تقرأ قرآن لحد ماجات مرات عمها وضربت الباب بغضب

كيان حطت الكتاب بتاع القرآن في مكانه وراحت فتحت الباب

بغضب:اي دة انتي لسة مجهزتيش

كيان بتوتر:انا انا

بزعيق :اخرسي وأجهزي بسرعة العريس هيجي في المسا لكتب الكتاب وقسما بالله اذا عيطتي قدامه أو أظهرتي انه انتي مجبورة ع الجوازة دي وباظت انا همـ.ـوتك

وراحت

كيان اتنهدت بحزن وراحت قعدت ع السرير تعيط

في المسا

فجأة الباب دق

كيان راحت فتحت دخلت مرات عمها وام آسر

ام آسر بذهول :بسم الله ماشاء الله طالعة زي القمر

كيان بابتسامة خفيفة :شكرا

 ام آسر :لوسمحتي ممكن تسيبني مع كيان شوية يافوزية

فوزية وهي بتبص ل كيان بتهديد :تمام

وطلعت




ام آسر اخدت كيان ع السرير وقعدتها بحب

ام آسر :حبيبتي انتي مبسوطة بالجوازة دي؟

كيان بتوتر :اه اه

ام آسر بابتسامة :بصي ياحبيبتي انا عارفة انه اي بت نفسها يكون عندها فرح كبير وهيصة وفستان فرح والحاجات دي بس انا ابني مش عايز يعمل فرح اسفة لاني حرمتك من الفرحة دي

كيان بسرعة :لا ياخالتي ماتعتذري انا اصلا مش بتهمني الحاجات دي ولا يوم حلمت بيها ومعنديش مشكلة خالص

ام آسر بفرح :تمام طب يلا ننزل عشان آسر مش بيحب التأخير

كيان :اوكي

{كيان كانت لابسة دريس ابيض طويل وحجاب ابيض كانت طالعة زي القمر}

ام آسر وكيان كانو نازلين من السلم

آسر كان بيتكلم مع عم كيان

عم كيان :اهي العروسة جت

آسر بص عليها وانبهر من جمالها مكنش متوقع انها هتكون حلوة للدرجادي كان بيبص عليها ومش قادر يشيل عينه عنها

كيان راحت قعدت جنبه

واسر كان بيبصلها وبيقول في نفسه هي ازاي مزة كدا

اسر فاق من شرود ع جملة المأذون الشهيرة {طبعا كلكو بتعرفوها} وفجأة بدأت الزغاريط وكلهم كانوا مبسوطين عدا هي كانت بتفكر هيحصلها اي بعدين ازاي هتقدر تعيش مع واحد مش بتعرف غير اسمو

فاقت من شرودها ع صوت ام آسر

:يلا يابنتي نروح

وروحو ع القصر

ام آسر :ابني انت خد مراتك ع اوضتكم وانا هبعتلكم العشا مع الخدامة

آسر بجمود :اوكي

آسر وكيان دخلوا ع الاوضة

وأول ما دخلو حاصرها مع الحيط 

آسر بجمود ل كيان :بصي إذا انتي مفكرة اننا هنتجوز فعلا ف انتي اكيد غلطانة جوازنا ع الورق وبس وانتي بالنزبالي ولا حاجة وانا اتجوزتك بالغصب علشان أرضي امي واختي وانتي بالنزبالي زيك زي الخدم مش هتنامي جنبي ولا عايزك تلمسي سريري

فجأة بعد عنها ع صوت تلفونه

كيان الكلام دة وقع عليها زي الصاعقة واتصدمت اكتر لما سمعته بيقول

آسر :ايوة ياحبيبتي

....





آسر بضحك :حاضر يروحي

وقفل الفون

آسر بصلها بسخرية :اه دي حبيبتي مالك مصدومة كدا.... انا هروح اوعك تقولي لأمي اني طلعت والا هدفنك حية

وطلع وتركها مصدومة

وفجأة بدأت تعيط

الخدامة خبطت وادتها الاكل وراحت

كيان اخدت الاكل وغطته ونامت ع الارض وهي معيطة

في منتصف الليل آسر دخل الأوضة ولقاها نايمة ع الارض زي الملاك وشعرها مفرود وفي منه خصلات ع وشها

آسر في نفسه :آسر اتمالك نفسك دي مش حبيبتك انت بتحب جويرية وبس

بص ع الاكل ولقاه زي ماهو

آسر :اي القرف دة دي لي ما اكلت وقام بغضب وراح اخد دوش ونام وزاد التكييف وقلع قميصه بصلها وهي كانت بترتجف من البرد اتنهد قام راح شالها ونيمها ع السرير

في صباح يوم جديد كيان فاقت لاقت نفسها في حضن آسر

آسر فاق وبصلها بجمود

كيان :انا مجتش هنا والله انا كنت نايمة ع الارض

آسر :اه عارف وقام من السرير

:جهزيلي الحمام

كيان قامت وعملت اللي قالها عليه

آسر من جوة :هاتيلي قميصي الأسود 

كيان راحت اخدتله القميص وخبطت الباب فجأة محستش الا وهي جوة الحمام

كان منظره جذاب بالمية اللي متعلقة ع شعره الأسود

آسر :لبسيني القميص

كيان بكسوف :بس





آسر بنفاذ صبر:اسمعي الكلام

كيان لبسته القميص وبدأت تقفله الزراير اسر مسكها من ايدها وباسها بلا ارادية

كيان اتكسفت اكتر

كيان :خلصت

آسر :لا مخلصتيش

وطلع وهي طلعت معاه

آسر :لبسيني الجزمة

كيان بصتله بدموع

أسر بجمود :يلا انا هتأخر

كيان عملت اللي طلبه منها

اسر طلع وكان ع وشه ابتسامة النصر لأنه من اليوم ولقدام هو هيوريها اسوء ايام في حياتها

وصل الشركة ودخل عليها بهيبته المعتادة وطبعا كل الموظفين بيبصولو لأنه اليوم اللي بيلبس فيه الأسود دة اسوء يوم في حياتهم


أسر دخل المكتب وكان تفكيره كله فيها وفي عيونها البندقية وشعرها البني

أسر بغضب :متفكرش فيها دي زيها زي الخدم بالنزبالك

فجأة دخلت جويرية

جويرية :عايزة نتجوز في أسرع وقت

آسر :حاضر ياحبيبتي هنتجوز انا بس...

جويرية بمقاطعة وبكاء :لا يا آسر متقولش بس اذا انت بتحبني تعال بكرا واتقدم ل بابا وانا اصلا قولتلو عنك وهو موافق اثبتلي حبك وتعال اتقدملي

آسر :..........

                       الفصل الثاني من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×